2012/07/16

HEY, HOW'S IT GOIN'?

Huhhuh.

Igår på söndagen hämtade vi barnen hem från deras pappa och jag fick träffa dem för första gången, wuhuu! De är söta och gulliga, just som en 12-årig syster och en 10-årig bror skall vara. Båda två har stora ljusblå ögon, freknar och killer smiles, hur kommer jag att klara det här? Hey, how's it goin'? var det första Drew sade till mig. Det säger väl allt, eller vad?


Idag var det första dagen jag var ensam med barnen. På morgonen kollade vi på korkade program från Disney Channel. Sedan tog vi oss till Toys'R'Us.



Tror att Axa skulle tycka att den här StoryTimePaden är för bebisar.

Efter skrämmande, talande dockor och dansande mjukisdjur åt vi lunch på en typisk amerikansk restaurang, Steak 'n Shake. Där serveras helt enorma milkshakes, måst nångång beställa en.




Drew hade valt från leksaksbutiken en pistol som man skjuter någon slags mjuka pilar med, så hans vän Riley kom på besök. Två-poliser-och-en-tjuv-leken började. Och jag fick vara gisslan. Och blev skjuten i huvudet.

Eftersom vi hade haft bilen hämtade vi Diane från jobbet och åkte till Totally Hockey för att skaffa grejer för Drew för hans kommande ishockeyläger. Därifrån körde vi till en mysig italiensk restaurang med väggarna fyllda med ramade foton. Synd att jag inte hade min kamera med mig.

När vi kommit hem gav jag en liten gåva för dem från Finland, vad annat än muminmuggar! Muminmamma för Diane, Snorkfröken för Emily och Mumintrollet för Drew. De verkade gilla dem.

Dianes boss är trevlig.

2 kommentarer: