2012/07/26

FUNTOWN & SHOPPING

Wed 07/25/12

På onsdagen var vi till Funtown, en liten och söt nöjespark i Saco. Vi kom till parken lite senare och fick kvällsbiljetter, så det fanns inte så mycket människor och därför heller inte så långa köer.

Det första vi provade var Turbo Drop. Den ser ut som Borgbackens Space Shot, men som namnet säger åker man långsamt upp och sedan plötsligt åker man ner. Jag var så inte helt redo för det. Men det som kanske var det bästa var Excalibur, en berg- och dalbana av trä som åker närmare 90 km/h. Efteråt kunde man köpa en bild från åket och jag såg ut som en xD smiley. Haha, jag borde ha köpt bilden för att ni skulle kunna se hur komisk jag såg ut. Och förstås körde jag med radiobilar, en av mina all-time favorites.






The Boys.




Thu 07/26/12

Idag har Emily, Karen och jag shoppat! Här i Scarborough finns ett relativt stort shoppingcenter där vi spenderade några timmar.Jag hittade ett par jätte snygga skor på rea, men förstås fanns det bara i storlek 8 och 10. Och gissa vilken storlek jag ville ha?

Senare hos Karen åt vi hemlagad pizza, försökte få Emilys nya falska naglar på henne och såg på Father of the Bride Part II. En trevlig dag med andra ord.

3 kommentarer:

  1. voi vitsi Kati!!! shopping in america, låter bara för bra! synd me skorna...:(

    SvaraRadera
  2. Oo, Excalibur ser ut som The Giant Dipper som finns i Santa Cruz. Bästa berg-och-dalbanan jag åkt i!

    SvaraRadera
  3. Har legat lite på efterkälken med att läsa din blog, men tog igen det nu på morgonen. Superfina bilder och roligt att du orkar rapportera. Och nu vet jag vem jag nästa gång ska skicka med huimapää-Axa till Borgbacken... Sköt om dig, vi saknar dig här!

    SvaraRadera