2012/07/28

07/27/12

Fri 07/27/12

Spenderade gårdagen med Karen lite här och där. Först tog hon mig till Two Lights Sate Park i Cape Elizabeth där jag fotade lite. Som namet säger finns där två fyrar, men det blev inga bra foton av dem.





Till näst tog hon mig till Portland Head Light, som också befinner sig i Cape Elizabeth.





Skulle vara helt najs att bo där, eller vad?


Efter fyrarna tog vi en sväng till Cookie Jar för en jääätte god doughnut. Jag tänkte att jag sparar er från alla godsaker jag äter här och istället för munken fotade jag skylten utanför kaféet.



Själva grejen vi skulle göra var att gå på Judy Ellis Glickmans fotoutställnig i Portland. Härliga foton från nästan hela världen. På galleriets bakgård fanns en annan utställning av statyer och andra konstverk och en av konstnärerna hade ett bekant efternamn:


Före vi åkte hem var vi på besök hos Kerttu, min mormors syster. Det är roligt att tala med henne för att ibland talar hon engelska och ibland finska och vet inte alltid vilket språk hon talar. Hon blev jätte glad för blommorna vi hämtade åt henne.



Dagen avslutades med Olympiska spelens öppningsceremoni och mintglass med chokosås (igen, inga bilder).

4 kommentarer: