2012/07/13

FRIDAY THE 13TH

Fre 07/13/12

Idag körde jag Diane till jobbet så att jag skulle få ha bilen på dagen - wohoo! Bestämde mig för en liten shoppingrunda i ett av köpcentren jag hade varit till med Tom tidigare i veckan. Allt gick bra, jag kollade rutten på google maps, skrev ner var jag skull svänga till vänster och var till höger och jag kom fram - och insåg att jag var på fel ställe. Nou hätä, tänkte jag och började köra hemåt - och insåg att jag inte visste var jag var. Jag visste att om jag kommer till road 120 så kommer jag hem. Så jag körde lite hit och dit tills jag kom till road 120. Efter att ha kört ett tag började det kännas som att jag kört fel håll  - och det var precis det jag gjorde. Så, efter en u-sväng och några kilometer hittade jag fram. Puuust. 


Efter att jag lite google mapsat var jag bestämd på att komma till Gurnee Mills. Och jag hittade fram! Platsen är enorm och jag hann inte ens gå från ända till ända under de några timamr jag hade på mig. Var in till några butiker, men jag trivdes absolut bäst i Forever21, varifrån jag köpte några skjortor.


Under tiden jag var i Mills hade det börjat ösregna. Det var svårt att se vart man körde för det regnade helt massor. Jag skyller på regnet att jag igen tappade bort mig på vägen hem... Nå, jag körde igen lite hit och dit tills jag kom till en bekant väg varifrån jag visste vägen hem. Det som jag lärt mig idag är att förutom att skriva ner rutten dit man ska, men att också skriva ner hur man kommer tillbaka.


På vägen hem hade det börjat åska, så förstås blev det elavbrott i hela kvarteren. Under tiden jag hämtade Diane från jobbet hade som tur allt fixat sig. Och som tur tappade jag inte bort mig på vägen...


Vi bestämde oss att se filmen Ted ikväll. Var inte förberedd på att nallen skulle vara så.. nå, när ni ser filmen förstår ni nog. Jag vet inte om alla biografer i USA ser ut som den som vi var till, men den här var helt superhäftig. Om vi hade haft mera tid skulle jag ha fotat mer, för platsen var jättecool.



Det har varit minst sagt en händelserik dag, undrar om det beror på att det är fredagen den 13:e...? Men, klockan är mycket, dags för mig att sova. I morgon kommer det att hända något spännande. I alla fall spännande för mig.

5 kommentarer:

  1. Hui miten jännää, oot kyl rohkee ku uskallat ajaa siel suures maailmas! Oisitkohan päätyny kotosuomeen, jos et olis kääntyny takas :) On jo ikävä sua!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahhah ehkä! Ikävä teitä kaikkia siellä kotona! Puss!

      Radera
  2. Låter minsann som en händelserik dag. :D Och bevis på att jag har vakat för länge de senaste dagarna är att jag fortfarande fnittrar åt din stavning av elavbrott (elbrått). Borde kanske börja använda ditt ord i stället! ^__^

    SvaraRadera