2012/08/11

WHITE SOX

Fri 08/10/12

I går var jag på mitt livs första baseball match (många mitt-livs-första-grejer jag har fått göra här)! Dianes boss ordnade den här lilla resa till Chicago för hela officen och arbetarna fick bjuda familj/vänner/whatevers till matchen, så vi var sammanlagt ungefär 50 pers. Bussresan tog 2 timmar och under tiden bekantade jag mig med Dianes yngre arbetskollegor.



Hemmalaget Chicago White Sox spelade mot Oakland Athletics på U.S. Cellular Field, en enorm stadion söder om Downtown.



Typiskt med skräpmat-, limu- och ölreklamer.

Tyckte lite synd om Oakland Athletics. Ingen klappade åt dem då det gick bra för dem, det till och med buades. Buhuu. Och så var det ju helt annat när White Sox lyckades.

Men, ärligt sagt är baseball jääääätte tråkigt. Jag är nog ganska besviken. Det verkade som om största delen av publiken var där för att äta hot dogs och dricka öl och margaritas. Visst var det kul att få se en riktig baseball match, men tror att det räckte med den här matchen.

Home run




Bara 20 minuter mellan de här två bilderna. Är det höst nu?






Efter matchen var det dags för fyrverkeri, vad annat?






Och ja, White Sox vann.

1 kommentar: