2012/08/04

THE MARINA

Fri 08/03/12

Vilken dag. Har kört hit och dit och varit här och där. Dagen började klockan 8 med att jag körde Diane till jobbet och två timmar senare var jag på mitt livs första zumba lektion. Roligt var det ju. Medelåldern var kring 50 år, men det var ju en fredag morgon trots allt.

Lucky Luke, saknade honom under tiden jag var i Maine. Han får mig att tänka på Tessa och vilja flyga hem för att krafsa henne.

Efter lunchen förde jag bilen till bilsalongen, som Diane kallar det. Bilen tvättas helt och hållet och damsugs och allt för 15$. Har vi sådan service hemma i Finland?


Efter pimp-my-ride tog jag en sväng till shoppingcentret för Starbucks (White Chocolate Mocha är min favorit just nu) och lite shopping. Hade på mig mina nya skor idag, gillar dem massor. Och de är såå sköna. När man nu för en gångs skull hittar perfekt passande skor kan man ju inte låta bli att köpa dem.


Mer shoppande, fast nu på matavdelningen. Här packar kassatanten typ en vara per påse och varje gång tänker jag vilket slöseri. Måst definitivt ha med mig en egen kass när jag nästa gång skall handla mat.



När jag hämtat Diane från jobbet var vi färdiga att byta till pyjamas och bara vara slöa, men slöandet blev sen också en sen middag på The Marina i Wisconsin med Tommy. Konstigt hur nära vi är till Wisconsin, resan tog bara under en halv timme. Och nu har jag varit till tre delstater, wuhuu!







Märkte just att jag inte har satt upp bilder från sista dagen i Maine. Men det skall jag göra imorgon för klockan är redan mycket och jag har allt möjligt program för imorgon. 

3 kommentarer:

  1. ihana postaus:-) ja ihana Luke nyt tääl alkaa taas mun söpöys-kohtaukset ku katon noit kuvia.

    SvaraRadera
  2. Uuh, du kan börja pricka av delstaterna på en lista redan! :) En annan sport är att se hur många delstaters registerskyltar man får syn på. Jag och Tova fick över 35 bara i Californien.

    SvaraRadera