2012/09/05

GRAYSLAKE - UNION STATION

Tue 9/4/2012

Efter ett veckosslut av att göra absolut ingenting måste jag komma ut ur huset. Så igår var jag till Chicago. Som förra gången cyklade jag till Grayslake tågstation. Men igår var det 28 grader, vindstilla och molnfritt klockan 10 på morgonen, det kändes nog mer som 40 grader. Men i alla fall hann jag till tåget.

Hade planerat att åka till Lincoln Park Conservatory, men hittade inte busshållplatsen så jag beslöt mig att spara taxipengarna och bara yra omkring på State St. och Michigan Ave.


Uppe på andra våningen. Varje gång jag är på tåget tänker jag att jag är med i filmen Source Code och att Jake Gyllenhall kommer och räddar mig.

 
Willis Tower får mig att tänka på Batman.


Inom två kilometers radie finns antagligen 20 Starbucks. Inte för att klaga, men...

State Street


Michigan Avenue




På vägen hem tog jag en sväng till Gages Lake. Trevlig solnedgång, eller hur?




2 kommentarer: