2012/09/08

GARAGE SALE

Sat 9/8/12

Äntligen var det dags för garage sale! Vi hade allt möjligt till salu; ett enormt dockhus, högtalare, leksaker, massor kläder, tavlor, möbler... Igår kväll satt Drew upp skyltar runt omkring grannskapet och annonsen fanns i tidningen. Allt var redo kl. 8.30, en halv timme förrän vi skulle börja. Vi hade kaffe, saft och doughnuts för våra kunder.


Nåh. Det blev ju inte riktigt som vi hade tänkt oss. Sammanlagt hade vi 7 kunder. Men vi blev av med dockhuset, golfklubbar, en cykel, två möbler, en stor bur för en hund och allt möjligt smått som två 6 åriga flickor från andra sidan vägen köpte. En helt bra summa pengar fick vi, med tanke på hur lite vi fick sålt.


För största delen av tiden satt jag på gården och solade. Tror att jag till och med somnade i ett skede... Men som tur hade vi i alla fall fint väder för hela grajen. Undrar var alla höll hus på så här fint väder.

Emily och Callie från grannhuset gjorde fina skyltar.

Drew och Callie försöker locka kunder.


Idag är det jämt fyra veckor tills det är dags för mig att åka hem. Det känns som om de här senaste veckorna har gått super fort, och jag tror att så kommer också de följande fyra veckorna. Nästa veckosslut åker Diane och jag till South Carolina för att hälsa på Dianes syster Elaine och veckosslutet därpå har vi en bar mitzva att gå på.

Att sånt den här gången!

2 kommentarer:

  1. aws, mä olisin ainaki tullu ostaa jos tommoset apinat olis tullu vastaan :D!

    SvaraRadera